Porota
Doc. Mgr. Anton Szomolányi, ArtD.,
kameraman a režisér
Pôsobí na Fakulte masmédií PEVŠ ako vedúci Ústavu
dizajnu médií. Vyštudoval FAMU v Prahe, program Filmová a
televízna kamera. Napísal 8 učebných a knižných publikácii
so zameraním na kinematografický obraz, prispieva do
odborných časopisov a prednáša aj v zahraničí.
Vo svojej filmografii má mnohé autorské dokumentárne
filmy, realizáciu viac ako 80 reklamných spotov technológiou
highend, na ktorých pracoval ako producent, kameraman,
scenárista.
Ako kameraman pracoval aj na veľkých revuálnych programoch ako je Zlatý slávik,
MISS, Aurel. Pôsobí aj ako programový dizajnér a ako metodik sa venuje dlhodobo
neprofesionálnym tvorcom.
Celý svoj profesionálny život pracuje ako nezávislý filmový tvorca doma a v zahraničí. V
90. rokoch sa venoval hlavne reklamnej tvorbe, potom tvorbe svojich vlastných
autorských dokumentov, inscenovaných tanečných predstavení spojených s filmom v
divadle SĽUK. Ako vysokoškolský učiteľ vo funkcii docent pôsobí v súčasnosti na
Paneurópskej vysokej škole.
Vyštudoval na FAMU v Prahe, odbor filmová a televízna kamera. V priebehu rokov
1985 – 1990 pracoval pre niekoľko spoločností: Art centrum Praha – práca na
multivíziách, audiovíziách a aj na videoklipoch pre gramofónové vydavateľstvo
Supraphon. V Slovenskej televízii pôsobil ako externý kameraman pre dokumentárnu
a hranú tvorbu a ako kameraman pracoval aj pre Armádny film v rámci základnej
vojenskej služby. V rokoch 1990 – 2002 bol ako kameraman v slobodnom povolaní
(spolupráca so štábmi STV, Krátky film Praha, TV Titograd – Juhoslávia, Art centrum
Praha, spolupráca na hraných filmoch v Nemecku, Rakúsku a Francúzku). Napísal 6
učebných publikácii pre študentov filmu a multimédií, kamery a dokumentárnej
tvorby, prispieva do odborných časopisov a prednáša aj v zahraničí. Vo svojej
filmografii má mnohé dokumentárne filmy, realizáciu viac ako 80 reklamných spotov
technológiou highend, na ktorých pracoval ako producent, kameraman, scenárista,
CD-ROM prezentácie, výrobu multimediálnych scénických programov. Pracoval ako
kameraman aj na veľkých revuálnych programoch ako je Zlatý slávik, MISS, Aurel a
podobne.
Z posledného obdobia sú to hlavne dokumentárne filmy - Príbeh jednej lanovky,
História lyžovania, Pohľad za zrkadlo, Hostia – Hauerland, V tieni pod Hindúkušom,
réžia filmovej časti multimediálneho divadelného predstavenia Obrázky zo Slovenska
a Chorea Slovaca (SĽUK), Okinawa – Slovensko, cesta karate a mnohé iné.
Maxim Melnyk
Narodil sa v Užhorode na Ukrajine v
roku 1982. Po novinárskej práci v
regionálnom televíznom štúdiu
začal študovať filmovú réžiu na
bratislavskej Vysokej škole
múzických umení.
V štúdiu pokračoval na filmovej
univerzite Babelsberg Konrad Wolf,
kde sa špecializoval na réžiu
dokumentárnych filmov.
V roku 2020 nakrútil svoj celovečerný dokumentárny film
„Schönborn“, ktorý zobrazuje život na vidieku v Branderburgu a
jeho rodnom Zakarpatsku na Ukrajine.
Filmografia:
•
2013 „Staré tehly“ bakalársky film. Slovensko
•
2015 „Pevné Linky“ (stacionárne telefóny), Slovensko
•
2019 „Räder für Poroschkowo“ (Bicykle pre Poroschkowo),
Reportáž, ARTE Re: (spoluautor: Christiane Seiler)
•
2020 „Schönborn“
Mgr. Michal Vrbňák
Vyštudoval Pedagogickú fakultu v Nitre,
následne Vysokú školu múzických umení v
Bratislave - odbor strihová skladba.
Pracuje ako filmový a televízny strihač,
dlhoročne pôsobil v Slovenskej televízii ako
strihač umeleckých upútavok, dokumentov,
relácií pre deti a mládež a odbornej publicistiky
a taktiež sa venuje strihu priamych prenosov.
Externe pracoval ako strihač nezávislých
dokumentov, a tiež aj relácií pre televíziu Markíza a Joj, kde sa podieľal aj na
tvorbe formátu najúspešnejšej relácie Na Chalupe a bol jej dlhoročným
strihačom.
Scéne amatérskeho filmu sa venuje od roku 2001, keď pracoval ako metodik
pre výtvarníctvo, film a fotografiu, neskôr ako porotca amatérskych súťaží a
lektor filmárskych workshopov zameraných na strih.
V súčasnosti pracuje na projekte digitalizácie národného dedičstva v
Slovenskom filmovom ústave a externe sa venuje strihu a obrazovému strihu.